Projekt: Przyroda mojego otoczenia.
Project:
Nature in my Surroundings.
Podstawowe założenia.
Postrzeganie piękna przyrody oraz ukazanie zniszczeń
jakich dokonał człowiek w różnych częściach świata. Uczniowie z różnych stron świata dokonują prezentacji, wymiany
swoich zdjęć, filmów, prac plastycznych
krajobrazów, roślin, zwierząt z terenu na którym mieszkają z podaniem
współrzędnych geograficznych. Dzięki
temu można poznać różnorodność przyrody na poszczególnych
kontynentach oraz zobaczyć zniszczenia jakie dokonał w niej człowiek. Pozwoli to zrozumieć, że wszyscy
jesteśmy odpowiedzialni za utrzymanie przyrody w należytym stanie.
Project
‘Natura in my surroundings’ shows students the beauty of nature and
destructions which human made on the earth. Students from different parts of
the world paint pictures, make pictures and movies of plants, animals and
landscapes from areas where they live. Exchange materials on the Internet, in
school magazines, virtual galleries allow people to know the variety of Earth
nature and to see how men destroy their environment. Finally students can
understand that everybody is responsible for nature and what they can do to
keep it in good condition.
Opis projektu
I. Bez użycia słów
mówię co wiem, czuję i rozumiem:
-Prześlij
zdjęcie, prace plastyczne, film,
przyrody najbliższego otoczenia w którym żyjesz,
-
narysuj, wykonaj zdjęcie rośliny, która Cię urzekła,
-
narysuj, wykonaj zdjęcie dzikich zwierząt i ptaków przebywających w Twoim miejscu zamieszkania,
-
narysuj, wykonaj zdjęcie najbardziej urokliwego miejsca.
I. Using no words I say what I know, what I
feel, what I understand.
-
send a
photo, an artistic composition or a film of the nature of the surroundings
you live in.
-
draw
or take a photo of a plant that
enchanted you
-
draw
or take a photo of wild animals ,birds that live in your area
-
draw
of take a photo of the most charming place where you like to spend your time.
-
II. Przedstaw w rysunku,
zdjęciu co niepokoi Cię w otaczającej przyrodzie:
-katastrofy
ekologiczne,
-wysypiska
śmieci,
-kłusownictwo,
-zagrożenia
przemysłowe,
-zagrożenia
komunikacyjne.
II.
Show
in a picture or a photo what worries you in the surrounding nature.
-
ecological
disasters,
-
rubbish
dumps,
-
poaching,
-
industrial
threats,
-
transportation
hazards.
-
III.
Wiek i liczba uczestników – bez ograniczeń .
II.
Age
and number of participants – no limits set.
IV. Rodzaj zaangażowania.
Pojedynczy uczniowie, całe klasy, koła zainteresowań.
III.
Kinds
of commission:
Single studens, whole classes, eco clubs.
V. Przedmioty z programu nauczania: technika, informatyka,
biologia, geografia, sztuka.
V.
Subjects from the curriculum:
Technical subjects, biology, geography, arts.
VI. Owoce projektu:
- tworzenie tematycznych wystaw w szkole,
- wykorzystanie
przesłanych prac na
lekcji,
- ilustracje do książek, kalendarzy,
- współpraca z dyr.
parków krajobrazowych w celu
sponsorowania folder:
VI.
The
frutis of the project:
presenting thematic
exhibitions about nature, making use of the works during
classes;
-illustrations for
books, calendars.
VII. Wkład na
rzecz społeczności lokalnych.
Budzenie zainteresowania bogactwem
rodzimej przyrody oraz skutków nie
umiejętnego z niej korzystania. Propagowanie
krajoznawstwa i przywiązania do
swej małej ojczyzny.
VII.
Contribution
for local communities:
To awake an interest in the beauty and to show
the results of its misuse.
Projekt opracowała
Written by